Wij willen u de mogelijkheid bieden om vooraf bij de uitvaartleider en de informatiemedewerker van de vereniging advies in te winnen of uw specifieke wensen met hem te bespreken.

Als unieke dienst kunnen wij het doodsproces begeleiden met gekwalificeerde mensen die POWA kunnen uitvoeren, Dit is zeer zeldzaam in Nederland.

Behoord u tot een van de andere scholen dan is het de bedoeling om ervoor te zorgen dat alles volgens uw traditie verloopt en dat de speciale diensten en ondersteuning van uw eigen school

goed uitgevoerd worden.

Het is ons ideaal om met alle stromingen samen te gaan werken.

De vereniging werkt met een bekende Uitvaartzorg organisatie Yarden. Wij hebben hierdoor een landelijke dekking van uitvaartcentra om de Boeddhistische Uitvaart op een goede manier te laten plaats vinden.

Lidmaatschap.

Voor het lidmaatschap betaalt u een contributie van 12,50 euro per jaar per persoon vanaf 18 jaar, (kinderen, van ouders en/of verzorgers welke lid zijn van onze vereniging, zijn lid zonder te betalen).

Naast de eerder genoemde voordelen ontvangen de nabestaanden een zgn. ledenkorting die nog nader vastgesteld wordt in overleg met de uitvaartverzekeraar.

Onze vereniging is geen verzekering. Voor de verzekering werken wij samen met Yarden en Boelaars & Lambert Consumentenservice voor de advisering op het gebied van de financiën rondom de uitvaart.

Wij adviseren onze leden daarover na te denken en daarvoor iets te regelen. Het is belangrijk dat op tijd te doen. Het geeft rust als deze zaken van te voren goed geregeld zijn. Via een laatste wensenformulier leggen wij uw wensen vast en zorgen dat de uitvaart plaats vindt volgens uw wensen met Boeddhistische principes.